Annemie in Close Up

Van kleinsaf aan heb ik altijd een enorm inlevingsvermogen gehad in andere mensen. Wat zeker niet wil zeggen dat het met iedereen zomaar klikte. Maar zelfs degenen met wie ik zelf helemaal niets gemeen had, kon ik enigszins begrijpen.

Ik begreep als het ware dat zij gewoon een ander perspectief op de wereld en hun omgeving hadden. En ik vond het net boeiend om daar inzicht in te krijgen. Ik veroordeelde geen enkele mening of gedrag zomaar onmiddellijk, maar ging op zoek naar de drijfveer achter die mening of dat gedrag bij een bepaald persoon. Het leek in zekere zin altijd logisch.

Sinds ik een aantal jaren geleden voor het eerst in aanraking kwam met het Enneagram, ging er een nieuwe wereld voor mij open. Tot dan was ik vooral gefocust op het uiterlijke en het materiële.
Lifestyle was mijn grootste passie : mode, interieur, cosmetica was het wereldje waarin ik vertoefde en waarin ik professioneel actief was in PR, Sales & Marketing en Business Development functies.

Als Consultant bij RS Lifestyle Recruitment genoot ik 2 jaar van de combinatie van beiden. We plaatsten mensen in sales- en marketingfuncties in mode- interieur- en cosmeticabedrijven. Maar hoe langer hoe meer werd me duidelijk dat ik vooral geboeid was door de mensen zelf. Hun persoonlijkheid analyseren en ze op die manier meer inzicht geven in zichzelf werd mijn stokpaardje. Regelmatig kreeg ik dan ook bedankjes van de kandidaten voor dit inzicht, de tips en het advies die ik ze spontaan meegaf.

Ik begon op die manier ook mezelf opnieuw in vraag te stellen en overwoog dat dit wel eens mijn missie zou kunnen zijn : mensen helpen een beter begrip van zichzelf te krijgen, diepere inzichten in hun motivatie, drijfveren en gedrag, om van hieruit te groeien naar hun meest succesvolle zelf, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak.
Zijn we niet allemaal nieuwsgierig naar wie we zijn, hoe we in elkaar zitten ? Wat we zelf écht willen ?
Hoe we functioneren en overkomen op anderen, op ons werk, bij onze baas, onze collega’s maar ook bij vrienden en familie ?
Zouden we niet graag een plattegrond krijgen van onszelf, waarmee we aan de slag kunnen om in elke situatie opnieuw de weg te vinden ?
Met 'Close Up' wil ik mensen die speciale bril opzetten, waarmee ze in staat zijn alle kleurschakeringen in zichzelf en in de wereld waar te nemen. Close Up zoomt in op de innerlijke leefwereld en het uiterlijk gedrag dat hieruit voorvloeit.
En leert je hoe je dit eventueel kan aanpassen om succesvoller en gelukkiger te worden in je professionele en privé-leven.
Krijg inzicht in wie je bent en word je ‘beste' zelf !


Opleidingen :
Handelsingenieur richting Marketing – KULeuven - 1991
Institut de Touraine- Franse studies - 1992
Opleiding Winkelmanagement – 1995
Opleiding Leidinggeven - 1997
Stoomcursus Bedrijfscommunicatie - 1998

Het Selectie-interview : Potentieel en Assessment Interview - 2001
Commercieel Denken en Handelen - 2005
Verschillende workshops Zelfleiderschap, Persoonlijke ontwikkeling, Intuïtieve ontwikkeling, Coachend managen,
Ontwikkelingsgericht coachen, Enneagram, NLP-clinics - 2006-2009
Zelfstudie Coachingtechnieken en -gespreksmethoden 2009
Enneagram Professional Training Programme ( EPTP Nederland )-2009
Master in NLP-School voor NLP-2010
Kleur-Stijl- en Imagoconsulente-Schoonheidsschool Hasselt-2011

Werkervaring :
Product Manager Nutricia 1992-1995
Winkelmanager - Projectleider nieuwe formule Superconfex 1995-1998
Communication Consultant Technisearch - Sales Consultant Newmonday 1998-2003
Public Relations en Business Development Trade Mart - 2003-2007
Zelfstandig Consultant RS Lifestyle Recruitment -2007-2009
Channel Manager LifeTV- 2009

Specialiteit :
Marketing, Sales en Communicatie / Trainingen en Coaching
Persoonlijkheidsstructuren - Enneagram - NLP